BOOKING OG PRISER PÅ MUSIKKEN
Pris på musik til festen:
Prisen afhænger af flere faktorer. Det er bl.a. hvor langt der skal køres, hvor nemt/svært er det at komme ind med instrumenter, hvor lang tid skal vi spille, ekstra forberedelse osv. Derfor aftales prisen i hvert enkelt tilfælde.
Vores pris ligger på mellem 8000 – 11000 kr. for 4 – 7 timer. Denne pris er for arrangementer i Jylland.
Skal vi køre til Fyn og Sjælland, indhentes tilbud via jch034@gmail.com
De 7 timer regnes fra det tidspunkt, hvor gæsterne går til bords. Vi er klar ca. ½ time før gæsterne går til bords, så vi kan modtage sange, tale med toastmaster m.v. Der bør være god plads til musikken. Vi skal bruge 5 m i bredden og 2 m i dybden. Hvis dette ikke er muligt, skal det nævnes inden arrangementet. Derudover skal der være udtag til mindst 230 volt på en selvstændig gruppe. Allerhelst udtag til 380 volt. Musikkens placering skal være i stueplan. Skal arrangementet afholdes i kælder, 1. sal eller telt, skal dette meddeles forud for en evt. aftale. Vores grej kræver at der kan køres med sækkevogn.
Hvis I har en ven/veninde, der skal optræde med sang under festen, skal I finde ud af om pågældende selv spiller til, eller vi skal hjælpe. Ofte kræver det at vi skal øve nummeret selv og sammen med den optrædende. I så fald vil prisen på arrangementet forhøjes. Aftal dette inden festen.
Det er vigtigt at I fortæller os om de forventninger og ønsker I har til festen. Derfor taler vi altid med arrangøren inden der udfærdiges en kontrakt på arrangementet.
Baily kan kontaktes på flg. måde:
Mail: jch034@gmail.com
Tlf. 41819510
Her er nogle få gode råd, der kan være en hjælp til at gennemføre en god og vellykket fest.:
- Musikken bør stå lige for gæsterne. Helst ikke i et hjørne.
- Sørg for at dansegulvet er placeret foran musikken.
- Sørg for at der er serveringspersonale nok.
- Vælg et sted, hvor akustikken er god. Det betyder alt for musik, taler m.v.
- Fortæl os, hvordan du ønsker din fest skal gå, og hvad du ikke ønsker at høre.
- Check pladsforholdene hos festhuset. Vi oplever tit, at de ikke overholder aftalen mellem arrangøren og musikerne. Resultatet er at ½ af grejet skal stå i bilen og oplevelsen bliver dårligere.
- Vil I lave et sanghæfte, så vælg 3-5 gode sange. Det er som regel rigeligt.
- Vil I udnævne en toastmaster, så lad køkkenet “styre” ham. Det giver altid det bedste resultat. Vælg en af jeres venner/veninder, der er vant til at tale i en større forsamling, og kan fatte sig i korthed.
- Kan vi ikke spille, er der mange andre gode musikere. Sørg for at få de “rigtige”. Musikken skal kunne spille gammelt og nyt, kunne spille til gæsternes indslag/sange og gerne have et flot set-up. Seriøse og ædru festmusikere, der er til stede for dig og gæsterne. Check gerne deres holdning til pauser. Ofte er der orkestre, der spiller 45 minutter ad gangen. Ikke hensigtsmæssigt, når der er gang i den.